برای اینکه بتوانید خیلی زودتر از رقبایتان در معرض دید مصرفکنندگان قرار بگیرید، برای افزایش چشمگیر تعداد بازدیدکنندگان که منجر به افزایش سطح فروش شما شود، گام بعدی بعد از داشتن وب سایت، بازاریابی در موتورهای جستجو SEM است که دو بخش SEO و PPC را شامل میشود.
بهینه سازی موتورهای جستجو (Search Engine Optimization)
بهینه سازی وب سایت از طریق مجموعه اقداماتی مثل اصلاح کدها، استخراج کلمات کلیدی، تولید محتوای مناسب، ایجاد لینکها و … است که بر روی وب سایت انجام میشود تا باعث افزایش تعداد بازدید از وب سایت از طریق موتورهای جستجو گردد.
تبلیغات کلیکی (Pay-Per-Click)
جدا از SEO روش دیگری که برای نمایش وب سایت شما در صفحه اول جستجوی کلمه کلیدی مورد نظر وجود دارد، تبلیغات کلیکی است که به ازای هر کلیک باید مبلغی پرداخت شود.
تبلیغات کلیکی گوگل (Google Adwords)
خدمات تبلیغات کلیکی گوگل است که این تبلیغات ارتباط سریع، هدفمند و دقیق بین شما و مشتریانتان در صفحه اول جستجو ایجاد می کند و می توانید تنها با یک تبلیغ خلاقانه مشتریان بالقوهای که به دنبال محصولات و خدمات شما هستند به مشتریان واقعی تبدیل کنیم.
تحلیلگر گوگل (Google Analytic)
ابزار تحلیل گر قدرتمند گوگل است که به تحلیل جامع بازدیدکنندگان وب سایت می پردازد. با این ابزار بازاریابان میتوانند دریابند که چه تبلیغاتی بهترین کارایی و کدام تبلیغات ضعیف عمل میکنند. Google Analytic اطلاعات کاربران وارد شده، مسیر ورودی، زمان حضور آنان، فعالیتها، مسیر خروجی از وب سایت و… را در اختیار می گذارند تا مدیران وب سایت بهترین استراتژی تبلیغات را تدوین کنند.